Værdiansættelse af sponsorater
Det er svært at beskrive værdien af et sponsorat i kroner og øre for de fleste, og derfor stiller mange direktører naturligvis også spørgsmålet: ”Hvilken værdi har det sponsorat?”
Valuation er rettet mod sponsorer, der ikke helt er sikre på, hvad et sponsorat bør koste, og hvilken kommerciel værdi man får ud af sponsoratet. Vi giver sponsorer mulighed for at få en objektiv vurdering af et aktuelt sponsorprodukt og dermed få indsigt i sponsorværdien i kroner. Et godt fundament for at indgå et nyt sponsorat eller gentegne et eksisterende sponsorat er at kende den kommercielle værdi.
Valuation
Valuation beskriver værdien af et sponsorat, ved at pris- og værdisætte de enkelte elementer i sponsorpakken. Valuation er baseret på mange års erfaring med prissætning og kontaktpris beregninger inden for sponsorship til at beregne prisen såvel som den kommercielle værdi af et sponsorprodukt.
Sponsorpakkens værdiberegnes ved hjælp af kontaktpriser, VPI (value per impression) priser samt medieeksponering (antal seere, læsere, likes, besøg, medietal mv.).
Fordele ved Valuation
Uanset om du allerede har indgået et sponsorat eller står overfor at skulle tegne et nyt sponsorat, så er der mange fordele ved at få en uafhængig vurdering af prisen på sponsoratet.
Med Valuation får du følgende:
- En beskrivelse af den kommercielle værdi af sponsoratet i kroner
- Svar på om din investering matcher sponsorværdien af sponsoratet
- Solid økonomisk dokumentation til brug for ledelsen
- Input om den reelle pris på sponsoratet til brug i forhandlingen med sponsorudbyder
- Indsigt i hvilke sponsorelementer der skaber merværdi i sponsoratet